Starbucks заменя сламките с капачки за рециклиране
От 2020-а година всички заведения на веригата Starbucks по света ще продават напитките си със специални полипропиленови капачки.
Над 8 милиона тона пластмасови отпадъци попадат в океанските води всяка година, алармира Никълъс Мелос, директор на организацията „Море, свободно от замърсяване“, цитиран от БГНЕС. Оттам отровите, които човек сам изхвърля се връщат в тялото му чрез консумацията на морски дарове. Унищожават се цели екосистеми и се тровят общества. А не бива. Затова много от световните вериги подеха кампания за забрана на производството и продажбата на пластмаси, които не се рециклират.
В кампанията се включва и една от най-големите вериги за кафе Starbucks. Компанията е собственик на близо 28 000 кафенета само в САЩ и Канада. Голяма част от напитките, които предлага, се продават със сламки, а сламката се прави от неразградима пластмаса, която не се рециклира. Това не важи за капачките, чашките и останалите прибори, изработени от полипропилен. Затова Starbucks планира да премахне проблемните сламки по примера на много други компании.
Сламките ще бъдат заменени с полипропиленови капачки, позволяващи да се пие директно от тях, обяснява пред ТАСС директорът за отдела за опаковки на компанията Крис Милн. Изключение ще прави единствено познатото на хиляди почитатели фрапучино с лед и бита сметана. Но дори и неговата сламка ще е изработена от специален вид хартия, безопасна за околната среда.
Нововъведенията стартират още от края на 2018-а година, когато питиета без сламка ще получават клиентите на веригата във Ванкувър и Сиатъл. До края на 2020-а година нито едно заведение на Starbucks по света вече няма да сервира напитки със сламки. Компанията иска да послужи за пример, че е възможно да се предпази природата, ако всички проявят нужната отговорност към един сериозен и глобален проблем. Под прицел са не само човешкото здраве, но и екологичната чистота на цялата планета.
Над 8 милиона тона пластмасови отпадъци попадат в океанските води всяка година, алармира Никълъс Мелос, директор на организацията „Море, свободно от замърсяване“, цитиран от БГНЕС. Оттам отровите, които човек сам изхвърля се връщат в тялото му чрез консумацията на морски дарове. Унищожават се цели екосистеми и се тровят общества. А не бива. Затова много от световните вериги подеха кампания за забрана на производството и продажбата на пластмаси, които не се рециклират.
В кампанията се включва и една от най-големите вериги за кафе Starbucks. Компанията е собственик на близо 28 000 кафенета само в САЩ и Канада. Голяма част от напитките, които предлага, се продават със сламки, а сламката се прави от неразградима пластмаса, която не се рециклира. Това не важи за капачките, чашките и останалите прибори, изработени от полипропилен. Затова Starbucks планира да премахне проблемните сламки по примера на много други компании.
Сламките ще бъдат заменени с полипропиленови капачки, позволяващи да се пие директно от тях, обяснява пред ТАСС директорът за отдела за опаковки на компанията Крис Милн. Изключение ще прави единствено познатото на хиляди почитатели фрапучино с лед и бита сметана. Но дори и неговата сламка ще е изработена от специален вид хартия, безопасна за околната среда.
Нововъведенията стартират още от края на 2018-а година, когато питиета без сламка ще получават клиентите на веригата във Ванкувър и Сиатъл. До края на 2020-а година нито едно заведение на Starbucks по света вече няма да сервира напитки със сламки. Компанията иска да послужи за пример, че е възможно да се предпази природата, ако всички проявят нужната отговорност към един сериозен и глобален проблем. Под прицел са не само човешкото здраве, но и екологичната чистота на цялата планета.
ПОДОБНИ СТАТИИ
Мексиканските власти поетапно спират пластмасата в заведенията след като се прочуха с кампания за ограничаване на солта. виж още »
Пловдивчани създадоха чаша за кафе, която се хапва и не замърсява околната среда. виж още »
Замърсените води и почви слагат в чинията ни по 12 000 микрокъсчета пластмаса годишно. виж още »
КОМЕНТИРАЙ