Регистрация

Как рестьорантьорите манипулират клиента

07 Sep 2017   /   nina123   /   Видяна: 2291
Как рестьорантьорите манипулират клиента

Трикове, които ни карат да поръчваме повече храна, да избираме желанието от ресторантьора предложения в менюто и да се върнем пак в същия ресторант.

Собствениците на ресторанти се стараят не просто да останем доволни, но и със сигурност да се върнем отново в същия ресторант, промотирайки го на още хора. Освен това имат трикове, с които ни манипулират да поръчаме онези предложения в менюто, които те желаят да бъдат поръчвани. Как се манипулират клиентите на заведения и кои са основните трикове, които сервитьорите научават, разкрива Айхан Юнал в своя канал ayhaninfire.

1. Празните чинии се махат възможно най-бързо от масата. Докато клиентът се чувства трогнат от вниманието и факта, че не е оставен на препълнена с посуда маса, собственикът знае, че посетителите на заведението по-трудно проследяват количеството, което вече са погълнали и са по-склонни да си поръчват още и още.

2. Менюто дава на всеки по нещо и е компактно. Разделянето на храните по категории в малко и практично меню помага на клента да се ориентира бързо. Така той не пресмята крайната сума. Винаги има категория вегетариански, диетични, меса, десерти, напитки. Така хората са трогнати, че заведението им предлага точно онова, което е по вкуса им. А когато бързо и лесно го намерят, ентусиазирано си го поръчват, без да се интересуват от цената. Пък и остават доволни, че „там се сервира точно тяхното любимо ястие“.

3. Музиката в заведението е подбрана според целите. Ресторантьорите знаят някой факти и умело боравят с тях. Доказано е, че когато звучи мелодична и ненатрапчива музика, човек изяжда много повече, отколкото би погълнал на тишина. Класическата музика пък кара клентите да похарчат средно с 10% повече, отколкото ПОП-ът. Това е защото човек се чувства елегантно и луксозно под звуците на класиката и е готов да докаже положението си като развърже по-широко кесията.

4. Да ви предложим напитка, сос, десерт. Забелязали ли сте, че когато поискате сметката, обикновени сервитьорът ви предлага сладкиш или още една напитка. А забелязали ли сте, че повечето хора приемат. Ето как се навърта още до 1/3 от сметката само на изпроводяк. Да не говорим, че обикновено към пържолата се предлага гарнитура, към пилешкото – сос и винаги посетителите са информирани за промоцията на вина и сладкиши. Така човек поръчва и изяжда повече, отколкото предварително е предвидил.

5. Едно меню винаги остава на масата. Принципно то трябва да се дръпне настрани, но сервитьрите знаят, че ако още питателни предложения са директно пред очите ви, има по-голям шанс да си ги поръчвате. Освен това красивите специалитети и блюда се сервират с огромна помпозност, така че и хората от съседните маси с очи да пожелаят тази изящна вкусотия.

6. В менюто на преден план се слагат храните, които ресторантьорът би желал вие да поръчате. Замислете се колко често изчитате цялото меню. Обикновено се хващате за първото предложение, което ви е угодно, дори и след това да продължите с разглеждането на листа с храните. А още щом го видите, при вас вече е дотичал сервитьор, на който да кажете, че сте си избрали онова, което е наредено в предни позиции, за да бъде харесано.

Ако се сещате за още интересни трикове, можете да ги споделите с нас в коментарите под статията или на фейсбук страницата на kulinarno.bg.

ПОДОБНИ СТАТИИ

Практични в кухнята – научи се да замразяваш

Няколко полезни съвета със замръзнали хранителни продукти. виж още »

Собственик на ресторант изяде презерватив, намерен в ястие от клиент

Ресторантьор глътна кондом, за да спаси от съд собственото си заведение. виж още »

Японски ресторант обгрижва клиенти без сервитьор

Поръчките се дават чрез тъчскрийн, а блюдата пристигат и си отиват на подвижна релса. виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта