Регистрация

7 евро кафето за неучтиви клиенти

12 Dec 2013   /   nina123   /   Видяна: 3080
7 евро кафето за неучтиви клиенти

Заведение в Ница продава кафе с до 5 евро повече на тези, които го поръчват неучтиво.

Добрите обноски са в основата на една адекватна комуникация особено що се отнася до делови разговори. Не е тайна обаче, че забързаното ежедневие на хората и прекомерното натоварване в професионалния и личния живот често ги карат да забравят за дозата човещина, която се внася с думи като, „извинете“, „благодаря“, „моля“ и дори задължителните „добър ден“, „лек ден“ и „бихте ли“. Пропуснати в разговора те оставят усещането за непълноценно комуникиране, както и чувство на недобре проведен диалог.

Герой на днешната история е мениджърът на кафене Petite Syrah в Ница – духовитият предприемач Фабрис Пепино. Заведението се намира на френската ривиера и радва с разкошна панорама, която предразполага към рилакс и романтика. И докато лятото посетителите са най-вече туристи, то през останала част от годината клиентският пик се концентрира по време на обедната почивка на множество фирми, работещи в околността.

Пепино е озадачен колко изнервени и неучтиви хора се появяват в средата на деня. Те не поздравяват персонала, не се обръщат вежливо към служителите в заведението и често заръчват заповеднически и просто „едно кафе“. Малцина са онези, които се сещат да поздравят, да кажат „моля“ след края на поръчката си и да пожелаят хубав ден на тръгване.

Затова мениджърът решил да изпробва нова стратегия – да създаде ценораспис, в който стойността на ободрителната кофеинова напитка, която е и най-търсена от посетителите на кафенето, се образува спрямо любезността на клиента. Пепино особено се зарадвал, когато разбрал, че законово има право да прояви този вид дискриминация на „възпитана“ снова.

Днес базовата цена на кафето в Пети Сира е 1,40 евро, но на евтината напитка могат да се радват само хората, проявили особена любезност по време на престоя си в заведението. Дипломацията по етикет, без да се изискват допълнителни думи и усмивки прави кафето 4,5 евро. А за всички, които са решили да стоварват лошото си настроение върху персонала и пропуснат няколкото вълшебни думички, напитката скача на 7 евро.

От ръководството на заведението твърдят, че така добрия дух на работата на екипа им се държи повдигнат, а атмосферата в кафенето е топла и приветлива, такава каквато би трябвало да бъде, за да може всеки дошъл да си почине с чаша ободряваща напитка, да почувства че наистина релаксира.

 

 

ПОДОБНИ СТАТИИ

Въвеждат такси за престой в кафене

Великобританската идея има за цел да проследи психологическата нагласа на клиента, а не се стреми към бързо забогатяване. виж още »

Хапваш, пийваш и гушкаш котки

Заведение предлага котки за гушкане докато клиентите се хранят. виж още »

Нинджи сервират блюда и плашат клиенти

Сервитьори поднасят ястия, спускайки се от тавана и взимат сметката след заплаха с нож. виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта