Уникални трикове на хранителната фотография - част 1
Апетитните храни на снимката изпускат ароматна топла пара, сладоледите не се разтичат, картофеното пюре съпътства печените меса, а млякото не размеква мюслите, които залива. Всичко това си има причина.
Случва се продукт от опаковката или брошурата за поръчки да изглежда така апетитно, че човек да си го вземе, дори и да не е планирал тази покупка. Но също така се случва и след като получи бленуваната храна, да се разочарова, защото картинката няма много общо с реалния продукт. В хранителната индустрия фотографите са основни действащи лица, почти толкова властни, колкото и самите готвачи.
Хранителната фотография си има свои утвърдени трикове, обяснява каналът Top Trending, давайки някои от най-ярките примери как една снимка може да накара хората да си купят храна, която виждайки на живо не биха пожелали.
1. Вкусната топла храна изпуска много пара. Вероятно сте обърнали внимание, че когато ви рекламират тестено изделие, месо и въобще всякаква манджичка, от чинията се понасят изпарения, които са така изразителни, че буквално надушвате ястието. Психологическият аспект е ясен – уют, аромат, топлота, апетитност. Но всъщност тази пара представлява за подсъзнанието и усещането за влага на храната. Доказано е, че човек предпочита по-влажните и сочни храни, които принципно отделят повече изпарения.
Хранителните изпарения се постигат с контролирано горене на памук. Когато фотографите снимат димящ сандвич или печено пилешко, в близост до него палят памук. Димът е бял, прозрачен и ефирен, а клиентът вижда на снимката топло ястие, което приканя да бъде захапано. Всъщност хранителният модел е изстинал преди да застане пред обектива... ако въобще моделът е направен от продукти, годни за ядене.
2. Картофеното пюре е любимият продукт на фотографите. Сварените и намачкани картофи се моделират лесно във всякакви форми, запазват вида си дълго време и контрастират на останалата храна. Затова в много снимки на меса и зеленчукови гозби фигурира украса от картофено пюре, често поръсено с люспи червен пипер, покапано с тъмен зехтин или украсено с пресна зеленина като пресен лук, магданоз и босилек.
Картофеното пюре играе лъжеща роля на сладолед. С няколко капки хранителна боя намачканите картофи се превръщат в апетитен модел на сладолед или крем. Често се използват за снимки на парфета и други сладкиши. Сладоледът, който виждате, е направен от картофи, единствено с цел да събуди апетита.
3. Мюслите се заливат с мляко. Да, ама не. Докато фотографът се извърти, за да направи достатъчно кадри овесените ядки, корнфлейксът и другите зърнени закуски, които обикновено се киснат в течност, придобиват неугледност. Освен това млякото на снимка не е така бяло, както го виждате по рекламите. Снимайте в домашни условия и ще се уверите. Затова вместо мляко индустрията използва лепило. По-точно бялото и миещо се Elmer's, добре познато на американските ученици.
ПОДОБНИ СТАТИИ
Сред снимките на най-постваните храни във facebook и twitter попадат предимно нездравословни продукти и алкохол, което доказва, че храната, с която хо виж още »
Сметаната от снимките всъщност е пяна за бръснене, грилованото месо е нашарено с вакса за обувки, а плодовете са напръскани с лак за коса или дезодора виж още »
Кое е по-полезно – маслото или марагаринът? Как се отглеждат кравите във фермите и какво съдържа уж картофеният чипс? виж още »
КОМЕНТИРАЙ